Construct 2 Dersleri Oyun Yapma – Bölüm 1

Construct 2 Dersleri Oyun Yapma – Bölüm 1

Construct 2 dersleri nin ilk bölümüne hoşgeldiniz. Bu bölümde kısaca karakter oluşturduk hareketini sağladık, para ekledik, platforma zemin oluşturduk.

Construct 2 Dersleri Bölüm 1 de Ne Yaptık?

  1. Oyun katmanımızın boyutunu değiştirmeyi öğrendik.
  2. Karakter oluşturduk.
  3. Karakterimize hareket özelliği verdik.
  4. Karakterimizin üzerinde hareket edebileceği bir platform oluşturduk.
  5. Platforma “Solid” yani katı özelliği verdik.
  6. Oluşturduğumuz platform üzerinde hareketini sağladık.
  7. Para ekledik.
  8. Objelerin isimleri “Sprite, Sprite2, Sprite3…” gibi isimlerdeydi isimlerini değiştirdik.
  9. Karakterimiz paralara dokunduğu anda paraların kaybolmasını sağladık.
  10. Karakterimizin ekran dışına çıkmasını engelledik.

Construct 2 Dersleri Bölüm 1 de Nasıl Yaptık?

  1. Boş bir alana tıkladık ve sol tarafta açılan “Layout Size” kısmını “1920,1080” olarak değiştirdik.
  2. Karakterimizi oluşturmak için boş bir alana çift tıklamamız gerekiyor. Veya sağ tıklayak “Insert New Object” seçeneğini seçiyoruz. Açılan ekrandan “Sprite“ı seçiyoruz ve ekrandaki herhangibir alana sol tıklıyoruz. Yeni bir pencere gelecek gelen pencereye karakterimizin resmini çizmemiz isteniyor.  Hali hazırda bir karakterimiz var ise yukarıda bulunan dosya simgesine construct 2 dersleri file tıklayarak karakterimizin görüntüsünün bulunduğu resim dosyasının yerini seçiyoruz. Karakterimizin etrafındaki transparan alanı yok etmek için şu construct 2 dersleri crop  simgeye tıkladık.
  3. Karakterimize hareket özelliği vermek için karakterimize tıkladık ve sol taraftan “Behaviors” u seçtik. Artı “+” işaretine tıklayarak açılan ekrandan “Platform“u seçtik. “Done” dedik.
  4. Karakterimizin hareket edebileceği platformu oluşturmak için karakterimizi oluştururken yaptığımız gibi ekrana çift tıklayarak veya sağ tık > “Insert New Objet” yolunu izleyerek yeni obje oluşturmak için sayfamızı açtık. Bu sefer “Sprite” yerine “Tiled Background” seçeneğini seçtik. Yine herhangi bir yere tıklayarak grafik çizim ekranımızı açtık.Boyutu 256×256 olan objemizin boyutunu çapraz ok simgesine tıklayarak 32×32 haline getirdik. Siyaha boyadık ve ekranı kapattık.
  5. Platforma “Solid” yani katı özelliği vermek için platformumuzu seçerek “Behaviors“a tıkladık.  Artı “+” işaretine tıklayarak “Solid” i seçtik. “Done” dedik ve kapattık.
  6. Platformumuz katı halini aldığına göre browser üzerinde çalıştırarak oyunumuzu test edebiliriz. Yön tuşları ile platform üzerinde hareketi sağlandı.
  7. Oyuna para eklemek için yine diğer objeleri eklerken yaptığımız gibi boş bir alana çift tıkladık. “Sprite” ı seçtik. Boş bir alana tıklayarak grafik ekranını açtık. Dosya simgesini dosya tıklayarak para resmini bularak seçtik. Ekranımızı kapattık.
  8.  Objelerin isimlerini değiştirmek için üzerlerine tıkladık ve sol taraftan “Name” i bulduk ve yanındaki “Sprite…” ları değiştirerek objelerimizin isimlerini koyduk. TÜRKÇE KARAKTER KULLANMADAN VERMEYE ÖZEN GÖSTERİN.
  9.  “Layout 1” sekmesinin yanındaki “Event Sheet 1” i construct 2 dersleri seçtik.  “Add Event” e basarak. Karakterimizin ismi olan “adam“ı bularak üzerine tıkladık. Yeni ekrandan “On collisin with another object“i seçtik yani “Başka bir obje ile çarpıştığında…” demek. “<Click the choose>” a tıklayarak hangi obje ile çarpıştığında olayların olmasını istiyorsak o objeyi yani “Para“yı seçtik. Burda yaptığımız olay şuydu: “Karakter“, “Para” ile çarpıştığında >> “Olacak olay“. Olacak olay ise paranın yok olması olduğu için bu işlemden sonra sağ taraftaki “Add Object”e tıkladık ve “Para” yı seçerek “Destroy” u bulduk. Şimdi ise olay şu oldu: “Karakter“, “Para” ile çarpıştığında >> “Para” yok olacak.
  10. Karakterimizin ekran dışına çıkmasını engellemek için ise öncelikle karakterimize tıkladık. Sol taraftan “Behaviors”u seçtik. Artı “+” ya basarak “BoundToLayout” u seçtik ve ekranı kapattık.

Construct 2 Dersleri Bölüm 1’in Videosu:

Alakalı İçerikler

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir